سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری ارومیه

اخـبار و رویــدادها

مراسم گرامیداشت 26 آذر روز حمل و نقل و رانندگان

مراسم گرامیداشت 26 آذر روز حمل و نقل و رانندگان

نویسنده: روابط عمومی/دوشنبه, 26 آذر,1397/دسته ها: اخبار و رویدادها

رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه

رییس شورای اسلامی شهر ارومیه:

نگاه فرهنگی به عنوان راه حل کاهش ترافیک مدنظر قرار گیرد

رییس شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: نگاه فرهنگی  باید در راس امور اجرایی جهت کاهش ترافیک در سطح شهر گنجانده شود.

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری ارومیه، محمدرضا علیزاده امامزاده در گرامیداشت روز ملی حمل و نقل ضمن تبریک این روز اظهار کرد: این روز فرصتی برای تجلیل از زحمتکشان عرصه حمل و نقل است.

وی که در آمفی تئاتر شهرداری ارومیه سخنرانی می کرد، افزود: رانندگان شهر بسیار محجوب و با فرهنگ هستند و از این رو شورا تصمیم بر حمایت از رانندگان دارد.

رییس شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: رانندگان نماد و بیانگر شخصیت کل مردم ارومیه هستند و امید است رانندگان ارومیه به عنوان  نماد اخلاق در سطح کشور مطرح شوند.

علیزاده امامزاده با اشاره به نمایش خیابانی جهت ارتقاء فرهنگ ترافیکی از سوی روابط عمومی شهرداری ادامه داد: نمایش خیابانی ارتقا فرهنگ ترافیکی بسیار مهم و در راستای فرهنگسازی تاثیرگذار بوده و تداوم آن ضروری است.

وی تصریح کرد: رانندگان مدیریت شهری با وجود بحران های مالی همچنان  دست از تلاش و فعالیت بر نمی دارند و تلاش های آنها قابل تقدیر است.

رییس شورای اسلامی شهر ارومیه خاطرنشان کرد: نگاه فرهنگی  باید در راس امور اجرایی جهت کاهش ترافیک در سطح شهر گنجانده شود.

 

شهردار ارومیه:

بی توجهی تصمیم گیران کشوری به رانندگان بخش حمل و نقل عمومی/ کمک های دولتی برای توسعه زیرساخت های حمل و نقل شهری ناچیز است

شهردار ارومیه گفت: امروز رانندگان بخش حمل و نقل عمومی نمی توانند هزینه های حداقلی خود را دربیاورند و مورد بی توجهی تصمیم گیران کشوری قرار دارند و در این شرایط سخت اقتصادی باید از آنها حمایت به عمل آید

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری ارومیه، محمد حضرت پور در گرامیداشت روز ملی حمل و نقل اظهار کرد: فعالان حوزه حمل و نقل شبانه روزی و در تمامی شرایط همانند باران، برف، سرما و گرما همواره تلاش می کنند.

وی که در آمفی تئاتر شهرداری ارومیه و در بین فعالان حوزه حمل و نقل سخنرانی می کرد، افزود: در تمامی جهان حمل و نقل یکی از مقوله های مهم زندگی شهری است و اگر نگاهی درست به این موضوع نشود یکی از مهمترین معضلات آینده شهرها می تواند محسوب شود و حتی در نشست شهرداران آسیایی در غازی عنتب ترکیه نیز مهمترین مساله و دغدغه شهرداران حاضر بحث ترافیک و حمل و نقل بود.

شهردار ارومیه گفت: حمل و نقل و ترافیک، دغدغه  اصلی در شهرهای اسیایی است و اگر این مهم در مسیر درست حرکت نکند با یک بحران بزرگ  مواجه می شویم که صدمات جبران ناپذیری به بدنه شهرها وارد می کند.

وی تصریح کرد: اگر درست و علمی به مقوله حمل و نقل ورود نکنیم در آینده بحرانهای ترافیکی و حمل و نقل شهرها را در برمی گیرد و از این رو شهرداری ارومیه اقدامات مناسبی را شروع کرده است.

حضرت پور ادامه داد: مدیریت شهری ارومیه نگاه ویژه ای به حمل و نقل شهری دارد و تاکنون در راستای تحقق افق 1404 ، 50 درصد زیرساخت های توسعه ای حمل و نقل تحقق یافته است و همچنان برنامه ها تداوم دارد.

وی با انتقاد از عدم عزم جدی برای توسعه حمل و نقل عمومی در شهرها و کم کاری از سوی دولت اضافه کرد: نوسازی ناوگان عمومی و اعطای تسهیلات بانکی با شرایط مناسب به رانندگان موضوعی است که توجه جدی به آن نمی شود.

حضرت پور با بیان اینکه تا کنون کمک های دولتی در خصوص توسعه زیر ساخت ها  چون نوسازی ناوگان و  تسهیلات رفاهی  ناچیز بوده است، ادامه داد: چالش جدی برای شهرداری ارومیه بحث ترافیک و حمل و نقل است که آلاینده های زیادی برای شهر دارد.

وی یادآور شد: امروز رانندگان بخش حمل و نقل عمومی نمی توانند هزینه های حداقلی خود را دربیاورند و مورد بی توجهی تصمیم گیران کشوری قرار دارند و در این شرایط سخت اقتصادی باید از آنها حمایت به عمل آید.

حضرت پور با اشاره به اینکه رانندگان مظلومترین قشر جامعه هستند و مورد بی توجهی مسئولان امر قرار گرفته اند،  گفت: انتقاد جدی در قانونگزاری و همچنین در بخش اجرایی وارد است و ما منتقد این شرایط هستیم.

وی با اشاره به اینکه یارانه های بلیت و  بیمه های تکمیلی رانندگان تاکسی قطع شده است، اظهار کرد: استان ما دارای رتبه 28 از لحاظ سرانه درآمد است و این موارد سبب پیچیدگی شرایط می شود اما باید شرایطی به وجود آورد تا رانندگان به حق و حقوق خود برسند.

شهردار ارومیه تاکید کرد: 10 درصد از قیمت سوخت آنهم از قیمت یکصد تومان جهت مدیریت شهری در نظر گرفته می شد که امسال شهرداری ها را از آن نیز محروم کردند.

به گفته حضرت پور سیستم حمل و نقل کشور باید مورد توجه دولت و مجلس قرار گیرد زیرا امروزه حق و حقوق بخش حمل و نقل مدیریت شهری مورد غفلت واقع شده است.

وی اظهار کرد: چرخ حمل و نقل در یک پیچ سخت و با بار مشکلات بسیار مسیر حرکت را طی می کند.

شهردار ارومیه خاطرنشان کرد: از افرادی که در مدیریت حمل و نقل زحمت می کشند به ویژه زحمتکشان پلیس راهور و راه و همکاران خودم در شهرداری و رانندگان محترم اتوبوس، تاکسی و بخشهای مختلف شهرداری تشکر می کنم و سپاسگزاری خود را اعلام می دارم.

تعداد نمایش ها (1310)/نظرات (0)

نوشتن یک نظر

افزودن نظر

x

نـظر سنجی

مهم ترین اولویت کاری سازمان ترافیک از دیدگاه شما چیست؟

ثبت نظر  نمایش نتایج

اوقـات شرعی

اجرای طرح ترافیکی نامحسوس به صورت شبانه در آذربایجان‌ غربی

روابط عمومی 0 4 رتبه مطلب: 3/0

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی آذربایجان‌ غربی با اشاره به اجرای طرح ترافیکی انتظامی نامحسوس به صورت شبانه گفت: در این طرح با رانندگان متخلف و هنجارشکن برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

اصلاح هندسی در تقاطع خیابان های شهید تمایل و عارف

روابط عمومی 0 7 رتبه مطلب: بدون رتبه

ریاست سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل و نقل گفت: در اجرای مصوبات شورای ترافیک و در راستای تفکیک حرکت خودروها و جلوگیری از برخوردها در تقاطع خیابان های شهید تمایل و عارف، سازمان نسبت به اصلاح فوق اقدام نمود.

 

خط کشی محوری در معابر سطح شهر + گزارش تصویری

روابط عمومی 0 84 رتبه مطلب: بدون رتبه

رئیس سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل و نقل گفت: در تداوم استقبال از بهار قرآن و طبیعت و سفر های نوروزی، با تلاش همکاران معابر سطح شهر نیز در حال خط کشی محوری می باشد

خط کشی محوری با اولویت مبادی ورودی شهر در بلوار والفجر، ساوالان و سربازان گمنام + گزارش تصویری

روابط عمومی 0 14 رتبه مطلب: بدون رتبه

رئیس سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل و نقل گفت: در راستای استقبال از بهار قرآن و طبیعت و سفر های نوروزی، با تلاش همکاران معابر سطح شهر ارومیه در حال خط کشی محوری می باشد.

تابلوهای راهنمایی و رانندگی و تجهیزات ترافیکی تقاطع های غیرهمسطح شهر نوسازی شد

روابط عمومی 0 11 رتبه مطلب: بدون رتبه

علی خلیل وند ریاست سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل و نقل: در استقبال از بهار طبیعت و مسافران نوروزی، تابلوهای راهنمایی و رانندگی و تجهیزات ترافیکی تقاطع های غیرهمسطح شهر نوسازی و نصب شده است.

RSS
12345678910انتها
دی ان ان