سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری ارومیه

اخـبار و رویــدادها

فرهنگ‌سازی در حوزه ترافیک نقش مهمی در کاهش تصادفات رانندگی دارد

فرهنگ‌سازی در حوزه ترافیک نقش مهمی در کاهش تصادفات رانندگی دارد

نویسنده: روابط عمومی/شنبه, 15 مهر,1402/دسته ها: اخبار و رویدادها

رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی خلیل وند امروز _ چهارشنبه بیست و نهم شهریورماه_ در برنامه زنده رادیویی شهریمیز صدای مرکز آذربایجان غربی اظهار کرد: در راستای ایمن سازی معابر حسب رسالتی که سازمان عهده دار است، طبق سنوات گذشته در آستانه بازگشایی مدارس از ۱۵ شهریورماه طرح استقبال از مهر را شروع کرده‌ایم.

وی افزود: در این طرح اقدام به ایمن سازی و روان سازی مسیر تردد دانش آموزان از خانه به مدرسه و از مدارس به خانه‌هایشان کرده‌ایم.

رئیس سازمان مدیریت مهندسی و شبکه حمل و نقل شهرداری ارومیه گفت: در مدارسی که منتهی به معابر اصلی و پرترافیک شهر هستند شاهد اجرای خط کشی برای عبور عابرین پیاده، نصب سرعت گیر و نصب چراغ چشمک زن هستیم.

خلیل وند ادامه داد: تا کنون ۲۷ مدرسه را در این طرح مدنظر قرار داده و معابر مقابلشان خط کشی و ایمن سازی لازم برای تردد دانش آموزان با هماهنگی آموزش و پرورش انجام شده است.

وی تأکید کرد: در تمامی مدارسی که منتهی به معابر اصلی هستند سرعت گیر نصب شده است.

خلیل وند یکی از رسالت‌های این سازمان را فرهنگ سازی در حوزه ترافیک و ارتقا فرهنگ شهروندی در این راستا ارزیابی کرد و گفت: همه ساله در طول سال تحصیلی، پارک ترافیک سازمان پذیرای دانش آموزان در این راستا بوده و مفاهیمی از قبیل عبور از خیابان، آشنایی با تابلوهای راهنمایی و رانندگی، خط کشی عابر پیاده و استفاده از پل‌های عابر پیاده هوایی آموزش داده می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت مهندسی و شبکه حمل و نقل شهرداری ارومیه خاطرنشان کرد: فرهنگ سازی در حوزه ترافیک نقش بسیار مهمی در کاهش تصادفات رانندگی دارد و از بسیاری تبعات و هزینه‌های بعدی جلوگیری می‌کند.

خلیل وند بر اهمیت فرهنگ سازی از دوران کودکی و نوجوانی تأکید کرد و ادامه داد: دانش آموزان جز اقشار آسیب پذیر در حوادث ترافیکی سطح شهر هستند و آموزش در این قشر ضرورت دو چندان دارد.

وی اظهار کرد: خط کشی و ایمن سازی و آرام سازی معابر منتهی به مدارس انجام و در سریع‌ترین وقت ممکن پیگیری می‌شود، شهروندان نیز می‌توانند از طریق سامانه ۱۳۷ به شهرداری اطلاع دهند.

خلیل وند با اشاره به شدت ترافیک در برخی معابر که مدارس در آنها مستقر شده‌اند و با توجه به طرح موضوع در شورای ترافیک استان گفت: استعلام از شهرداری و راهور باید در صدور مجوز مدارس مد نظر قرار گیرد تا شاهد افتتاح چندین مدرسه در یک معبر اصلی و انباشت ترافیک در آن خیابان نباشیم.

تعداد نمایش ها (90)/نظرات (0)

کلمات کلیدی:

نوشتن یک نظر

افزودن نظر

x

نـظر سنجی

مهم ترین اولویت کاری سازمان ترافیک از دیدگاه شما چیست؟

ثبت نظر  نمایش نتایج

اوقـات شرعی

اجرای طرح ترافیکی نامحسوس به صورت شبانه در آذربایجان‌ غربی

روابط عمومی 0 4 رتبه مطلب: 3/0

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی آذربایجان‌ غربی با اشاره به اجرای طرح ترافیکی انتظامی نامحسوس به صورت شبانه گفت: در این طرح با رانندگان متخلف و هنجارشکن برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

اصلاح هندسی در تقاطع خیابان های شهید تمایل و عارف

روابط عمومی 0 7 رتبه مطلب: بدون رتبه

ریاست سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل و نقل گفت: در اجرای مصوبات شورای ترافیک و در راستای تفکیک حرکت خودروها و جلوگیری از برخوردها در تقاطع خیابان های شهید تمایل و عارف، سازمان نسبت به اصلاح فوق اقدام نمود.

 

خط کشی محوری در معابر سطح شهر + گزارش تصویری

روابط عمومی 0 84 رتبه مطلب: بدون رتبه

رئیس سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل و نقل گفت: در تداوم استقبال از بهار قرآن و طبیعت و سفر های نوروزی، با تلاش همکاران معابر سطح شهر نیز در حال خط کشی محوری می باشد

خط کشی محوری با اولویت مبادی ورودی شهر در بلوار والفجر، ساوالان و سربازان گمنام + گزارش تصویری

روابط عمومی 0 14 رتبه مطلب: بدون رتبه

رئیس سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل و نقل گفت: در راستای استقبال از بهار قرآن و طبیعت و سفر های نوروزی، با تلاش همکاران معابر سطح شهر ارومیه در حال خط کشی محوری می باشد.

تابلوهای راهنمایی و رانندگی و تجهیزات ترافیکی تقاطع های غیرهمسطح شهر نوسازی شد

روابط عمومی 0 11 رتبه مطلب: بدون رتبه

علی خلیل وند ریاست سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل و نقل: در استقبال از بهار طبیعت و مسافران نوروزی، تابلوهای راهنمایی و رانندگی و تجهیزات ترافیکی تقاطع های غیرهمسطح شهر نوسازی و نصب شده است.

RSS
12345678910انتها
دی ان ان