سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری ارومیه

اخـبار و رویــدادها

تشکیل کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر ارومیه

تشکیل کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر ارومیه

نویسنده: روابط عمومی/دوشنبه, 17 آذر,1393/دسته ها: اخبار و رویدادها

رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه

تشکیل کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر ارومیه :

دفاع از شهر و شهروندان در برابر آلودگی هوا با ارتقاء شاخص های محیط زیست شهری

به گزارش روابط عمومی، کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر به ریاست محمد ستارپور با حضور  اعضای این کمیسیون، آقای مهندس ذاتی( معاونت محترم حمل و نقل و ترافیک) و آقای مهندس افشین( مدیرعامل محترم سازمان حمل و نقل و ترافیک) و با محوریت بررسی راهکارهای کاهش آلودگی هوا ی شهر ارومیه در فصل سرما  برگزار گردید .

محمد ستارپور رئیس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر ارومیه گفت : از منابع آلوده کننده هوا در سطح شهر ارومیه، خودروها سهم بیشتری را به خود اختصاص داده اند و از راهکارهای برون رفت از وضعیت فوق، ترغیب مالکان خودروها برای معاینه فنی دوره ای خودروها می باشد. در این شهر تعداد 5 مرکز معاینه فنی خودرو در حال فعالیت می باشند که در اثر عدم استقبال مالکان خودروها به صورت نیمه فعال به کار خود ادامه می دهند. در 8 ماهه اول تنها 17% از خودروهای شهر برای معاینه فنی مراجعه نموده اند.

برابر آمارهای ارائه شده 15% از تصادفات جاده ای که منجر به صدمات جانی و مالی می شود ناشی از نقص فنی خودروهاست لذا فرصت زمانی 5 ساله از تاریخ تولید برای معاینه فنی بسیار طولانی می باشد که لایحه ای که به مجلس ارائه شده، زمان مذکور به 2 سال کاهش خواهد یافت.

استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی ، معاینه فنی سیستم های حرارتی اماکن مسکونی و تجاری، کارگاهها، افزایش فضای سبز و توسعه و بهسازی ناوگان حمل و نقل عمومی از راهکارهای اساسی در جهت کاهش آلودگی هوا خواهد بود.

لازم به ذکر است اعضاء کمیته بعد از اتمام جلسه از مرکز معاینه فنی اشرفی مهر واقع در بزرگراه خاتم الانبیاء  بازدید نمودند .

 

تعداد نمایش ها (2080)/نظرات (0)

کلمات کلیدی:

نوشتن یک نظر

افزودن نظر

x

نـظر سنجی

مهم ترین اولویت کاری سازمان ترافیک از دیدگاه شما چیست؟

ثبت نظر  نمایش نتایج

اوقـات شرعی

تداوم عملیات خط کشی محوری در معابر سطح شهر

روابط عمومی 0 7 رتبه مطلب: بدون رتبه

ریاست سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل و نقل گفت: تداوم عملیات نوسازی خط کشی محوری معابر سطح شهر توسط این سازمان در حال انجام می باشد.

برگزاری جلسه شورای ترافیک استان آذربایجان‌غربی

روابط عمومی 0 8 رتبه مطلب: بدون رتبه

جلسه شورای ترافیک استان به ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌غربی و با حضور توماج وحید افشار سخنگو و عضو هیئت رییسه شورای اسلامی شهر، دکتر حسین مهدی‌زاده شهردار ارومیه و دیگر اعضای شورا صبح امروز ۱۰ اردیبهشت ماه در محل سالن جلسات استانداری تشکیل یافت.

تداوم عملیات فنس کشی در نقاط حادثه خیز رینگ میانی شهر

روابط عمومی 0 7 رتبه مطلب: بدون رتبه

رئیس سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل و نقل گفت: برابر مصوبه شورای ترافیک مبنی بر ایمن سازی کمربند رینگ میانی، عملیات فنس کشی در رینگ میانی شهر انجام شد.

اجرای طرح ترافیکی نامحسوس به صورت شبانه در آذربایجان‌ غربی

روابط عمومی 0 8 رتبه مطلب: 3/0

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی آذربایجان‌ غربی با اشاره به اجرای طرح ترافیکی انتظامی نامحسوس به صورت شبانه گفت: در این طرح با رانندگان متخلف و هنجارشکن برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

اصلاح هندسی در تقاطع خیابان های شهید تمایل و عارف

روابط عمومی 0 10 رتبه مطلب: بدون رتبه

ریاست سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل و نقل گفت: در اجرای مصوبات شورای ترافیک و در راستای تفکیک حرکت خودروها و جلوگیری از برخوردها در تقاطع خیابان های شهید تمایل و عارف، سازمان نسبت به اصلاح فوق اقدام نمود.

 

RSS
12345678910انتها
دی ان ان